När du handlar något
På internet, eller av ett företag som befinner sig utanför sin affärslokal har du enligt lag 14 dagar på dig att ångra ditt köp efter att du har mottagit varan. Ångerrätten gäller även vid telefonförsäljning. Vi lämnar alltid 30 dagars öppet köp på hela vårt sortiment från den dagen du mottagit varan.

När gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler?

  • När du som privatperson köper något av ett företag på distans, det vill säga utan att träffa företaget.
  • Till distansköp räknas bland annat köp via internet, hemförsäljning och telefon.
  • Lagen omfattar köp av både varor och tjänster.

Det finns undantag då ångerrätten inte gäller när du handlar hos oss. Vår skyldighet är att informera dig om detta.

  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel, till specialbeställning en eller flera råvaror utanför vårt sortiment som ni önskar
  • Varor som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits av konsumenten

När du betalar via Klarna check-out handlar du tryggt och enkelt.

  • Dina varor skickas ut först sen betalar du
  • Betalningstid varierar mellan 14 – 30 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Kontroll över dina fakturor som du enkelt kan ladda ner från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Vid utebliven utbetalning tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post eller till din digitala brevlåda. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar dina personuppgifter i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll och för marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

När du använder Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES‐området. Du kan läsa mer på Klarnas dataskyddspolicy hur dina personuppgifter behandlas.

Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES‐området.

De gäller ej specialbeställningar.

Leveransvillkor

  • Alltid fri frakt på alla beställningar inom Sverige
  • Vi skickar med Postnord eller DHL. Detta kan komma att ändras.

Byten och Retur

Innan du gör en retur kan du kontakta oss mail via vårt kontaktformulär på vår kontaktsida eller skicka ett mail till info@havabeauty.se. Du behöver uppge ditt ordernummer och e-postadressen som du använde vid beställningen.

Du uppger om du vill få returfraktsedeln skickat via e-mail eller per post. Om du skriver ut fraktsedeln, tejpa fast den på boxen du fick produkten i. De går även bra att använda ett annat emballage för returen, tänk på att du alltid ansvarar för att paketet är rätt paketerat så att produkten inte skadas under leverans. Du kan skriva ut fraktsedeln på nytt så många gånger du önskar. När du har skickat varan kan du inte längre använda samma fraktsedel. Lämna sedan paketet hos din närmaste PostNord ombud. Se till att inga gamla fraktetiketter sitter kvar på emballaget. Anteckna sändningsnumret och be ombudet om ett inlämningskvitto.

Hanteringstid
Hanteringstiden för returer är mellan 5-14 arbetsdagar från ankomstdatum. För att se när vi tog emot din retur, skriv in sändningsnumret som står på fraktsedeln hos Postnord Track and Trace.

Reklamation
Vid reklamationer ber vi dig kontakta oss först genom att skicka ett mail till info@havabeauty.se med rubriken “Reklamation”  samt ordernumret och vilken vara de gäller”. Bifoga även en bild på felet. Du blir aldrig krediterad för returen när det avser reklamation.

 

Kontrollera

Innan du returnerar din vara, kontrollera att:

  • Att varan är i ursprungsskick
  • Att förseglingen av produkten inte är bruten
  • Om varan kom i en förpackning (kartong eller liknande) skall denna vara intakt och fraktsedeln får inte fästas direkt på denna kartongen/boxen du fick varan i

Glöm inte!

  • Fram tills paketet har nått oss är du som kund fortfarande ansvarig för paketet kommer fram och inte är skadat. Det är därför mycket viktigt att du sparar inlämningskvittot samt emballerar det lika väl så som du fick paketet.
  • Så fort vi har godkänt din retur så får du en bekräftelse på email och den blir krediterad på samma betalsätt du betalade med. Om du betalade med Klarna blir betalningen krediterad via Klarna. Har du övriga funderingar tveka inte att kontakta oss!
 

Vill du returnera varan på egen bekostnad?

  • Du skickar varorna till följande adress:
    CONSCIOUS BEAUTY SWEDEN AB
    Edelundavägen 1
    165 70 HÄSSELBY